Старый 09.12.2007, 20:45   #31   
поехали...
 
Аватар для Дедушка О.
 
Сообщений: 762
Регистрация: 24.11.2007
Возраст: 35

Дедушка О. вне форума Не в сети
я тащусь от Immigrant song. Пожалейте меня, меня в разделе строяка забанили, я модера обосрал с ног до головы-он сказал, что AC\DC-это не круто, а сам аврил лавин слушает. гавнюкъ
  Ответить с цитированием
Старый 22.12.2007, 22:19   #32   
Registered User
 
Сообщений: 424
Регистрация: 17.05.2007

Ace вне форума Не в сети
Цитата:
Сообщение от Дедушка О.
я тащусь от Immigrant song. Пожалейте меня, меня в разделе строяка забанили, я модера обосрал с ног до головы-он сказал, что AC\DC-это не круто, а сам аврил лавин слушает. гавнюкъ
поддерживаю тебя чувак! AC-DC - эт классика рока... классика - это круто вне времени и пространства! ток тому модеру этого не понять походу...
  Ответить с цитированием
Старый 04.01.2008, 21:30   #33   
Форумец
 
Аватар для Liberta
 
Сообщений: 79
Регистрация: 02.12.2007
Возраст: 35

Liberta вне форума Не в сети
а я тащусь от Babe I'm Gonna Leave You, офигенная песня
  Ответить с цитированием
Старый 07.02.2008, 09:01   #34   
Гитарист
 
Аватар для Ged
 
Сообщений: 318
Регистрация: 13.10.2006
Возраст: 40

Ged вне форума Не в сети
Больше всего нравицца Stairway To Heaven и Since I've Been Lovin' You.
На днюху подарили диск с несколькими концертами - смотрю и пересматриваю
Кстати, после просмотра возник интересный вопрос, до сих пор ломаю голову: когда Джон Пол Джонс играет на клавишах, кто в это время играет на басу?

p.s. Кстати, устроить конкурс - классная идея, по-моему Выложить mp3, а потом замутить голосование (ну или наоборот ). А через некоторое время подвести итоги и устроить где-нибудь на "Выходе" вечер, посвященный цеппелинам с выступлением финалистов и большим джемом под завязку Ну и приз какой-нить победителю, там "полное собрание сочинений + видео + авторизованная биография и закулисные подробности из жизни наших кумиров" Только зачем ограничиваться одной "Лестницей", пускай в ход пойдут и другие песни, а?
Правда, возникает вопрос, достаточно ли много народу, кто каверит Zeppelin, и вообще достаточно ли много в Врн фанатов и просто инетресующихся данным коллективам?
  Ответить с цитированием
Старый 24.03.2008, 10:45   #35   
Форумец
 
Сообщений: 1,068
Регистрация: 21.09.2005

sambober вне форума Не в сети
ребята! Обожаю LZ (практически всё). Поделитесь плиз концертами (видео). Так хочется посмотреть вживую, как они лабают! У меня только mp3.
Если что, 8-908-136-91-50. С меня шоколадка
  Ответить с цитированием
Старый 25.03.2008, 11:24   #36   
Форумец
 
Сообщений: 101
Регистрация: 16.07.2005

dr. zet вне форума Не в сети
sambober, http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=508946 (тока там рега нужна)
  Ответить с цитированием
Старый 27.03.2008, 01:36   #37   
BluesIsTruth
 
Аватар для Somov A
 
Сообщений: 848
Регистрация: 01.06.2005
Возраст: 34

Somov A вне форума Не в сети
Все мы знаем, что ни одна группа не обходится без того, чтобы на ранних, а иногда и не очень, альбомах исполнить каверы. В блюзе, ронкролле это делали и делают все. Некоторые очень удачно "выезжают" на старых забытых песнях, делая собственную обработку.
Всё больше слушая блюз начал находить у LZ различные каверы - пару-тройку.. Потом мне рассказывали, что кто-то(толи Леннон, толи какой-то "музовед"), прощу прощения за такой разброс, в какой-то своей книге писал, что ЛЗ очень точно выбрали момент взаимствования чужих вещей и очень грамотно это сделали. Но я никогда не думал, что они так много повзаимствовали... Вот списочек:

"Babe I'm Gonna Leave You" - A folk song by Anne Bredon, this was originally credited as "traditional, arranged by Jimmy Page," then "words and music by Jimmy Page," and then, following legal action, "Bredon/Page/Plant."
* "Black Mountain Side" - uncredited version of a traditional folk tune previously recorded by Bert Jansch.
* "Bring It On Home" - the first section is an uncredited cover of the Willie Dixon tune (as performed by the imposter Sonny Boy Williamson).
* "Communication Breakdown" - apparently derived from Eddie Cochran's "Nervous Breakdown."
* "Custard Pie" - uncredited cover of Bukka White's "Shake 'Em On Down," with lyrics from Sleepy John Estes's "Drop Down Daddy."
* "Dazed And Confused" - uncredited cover of the Jake Holmes song (see The Above Ground
Sound Of Jake Holmes).
* "Hats Off To (Roy) Harper" - uncredited version of Bukka White's "Shake 'Em On Down."
* "How Many More Times" - Part one is an uncredited cover of the Howlin' Wolf song (available on numerous compilations). Part two is an uncredited cover of Albert King's "The Hunter."
* "In My Time Of Dying" - uncredited cover of the traditional song (as heard on Bob Dylan's debut).
* "The Lemon Song" - uncredited cover of Howlin' Wolf's "Killing Floor" - Wolf's publisher sued Zeppelin in the early 70's and settled out of court.
* "Moby Dick" - written and first recorded by Sleepy John Estes under the title "The Girl I Love," and later covered by Bobby Parker.
* "Nobody's Fault But Mine" - uncredited cover of the Blind Willie Johnson blues.
* "Since I've Been Lovin' You" - lyrics are the same as Moby Grape's "Never," though the music isn't similar.
* "Stairway To Heaven" - the main guitar line is apparently from "Taurus" by Spirit.
* "White Summer" - uncredited cover of Davey Graham's "She Moved Through The Fair."
* "Whole Lotta Love" - lyrics are from the Willie Dixon blues "You Need Love.". I'm not listing covers that the band credited to the actual authors ("You Shook Me") or the less blatant ripoffs (the "Superstition" riff in "Trampled Underfoot").
* "Train Kept A Rollin'" -- Written by Tiny Bradshaw, L. Mann, and H. Kay, first recorded by Bradshaw's Big Band in 1951. Rewritten as a rockabilly tune in 1956 and recorded by theJohnny Burnette Trio (whose guitarist, Paul Burlison, was an influence on Jeff Beck and inspired him to cover the tune with the Yardbirds). The Yardbirds recorded both the "original" tune and a rewritten version called "Stroll On" (the lyrics were modified to avoid copyright hassles) in Michaelangelo Antonioni's film _Blow Up_, which features the Beck/Page-era Yardbirds imitating the Who. The original version was often played live by Zeppelin, and is often mistakenly attributed to the Yardbirds, which is why it is included here.
* "White Summer" -- Davey Graham's "She Moved Through The Fair."
* "Babe I'm Gonna Leave You" -- Anne Bredon (a/k/a Annie Briggs) (the Joan Baez version was the one this was based on).
* "You Shook Me" -- Willie Dixon, first recorded by Muddy Waters.
* "I Can't Quit You Baby" -- Willie Dixon.
* "How Many More Times" -- Howlin Wolf's "How Many More Years," Albert King's "The Hunter," Zeppelin's version is lyrically related to a cover called "How Many More Times" by Gary Farr and the T-Bones (liner notes by Giorgio Gomelsky, one-time producer of The Yardbirds). Zeppelin's particular arrangement grew from the live jams on "Smokestack Lightning" that the Page-led Yardbirds used to do.
* "Dazed And Confused" -- Jake Holmes, written and recorded as "Dazed & Confused." The Yardbirds covered it under the title "I'm Confused," with different lyrics. Page again changed the lyrics (which were originally about an acid trip) for the Zeppelin version. The version on the _Session Man_ album (on Archive) credited to the New Yardbirds is actually the Holmes original. Page: "I don't know about all that. I'd rather not get into it because I don't know all the circumstances. What's he got, the riff or whatever? Because Robert wrote some of the lyrics on that album. But he was only listening to...we extended it from the one that we were playing with the Yardbirds. I haven't heard Jake Holmes so I don't know what it's all about anyway. Usually my riffs are pretty damn original [laughs]. What can I say?"
* "Black Mountain Side" -- traditional, Annie Briggs, Bert Jansch The main riff is almost identical to the riff Jansch uses in his song "BlackWater Side," though he cites Annie Briggs as an earlier source. Page: "I wasn't totally original on thTHat riff. It had been done in folk clubs a lot. Annie Briggs was the first one that I heard do that riff.
* "The Lemon Song" -- Chester Burnett (a/k/a Howlin Wolf) "Killing Floor," Robert Johnson ("squeeze my lemon" lyric). In some early concerts and on some pressings of _II_, the song was actually called "Killing Floor." ARC Music filed a suit against Zeppelin in the early 70's, which was settled out of court. Ironically, the "squeeze my lemon" lyric was lifted by Johnson as well--from Art McKay ("She Squeezed My Lemon"--1937).
* "Moby Dick" -- Bobby Parker (music), Ginger Baker's "Toad" (drum solo). The song was originally entitled "The Girl I Love," which was written in 1929 by Sleepy John Estes and called "The Girl I Love, She Got Long Curly Hair." There are also some drum lines lifted intact from George Suranovich's drum solo with Arthur Lee's Love's song "Doggone."
* "Whole Lotta Love" -- Willie Dixon's "You Need Love" (lyrics). Plant: "Page's riff was Page's riff. It was there before anything else. I just thought,
'well, what am I going to sing?' That was it, a nick. Now happily paid for. At the time, there was a lot of conversation about what to do. It was decided that it was so far away in time (it was in fact 7 years) and influence that...well, you only get caught when you're successful. That's the game." Willie Dixon sued Zeppelin (actually friends of his at the time) in 1985 when his daughter noticed the resemblance--though by this time, Zeppelin has sold the rights to their international catalog and knew _in advance_ of the suit, which was filed only _after_ the sale had been completed.
* "Thank You" -- There is a striking chordal similarity to Traffic's "Dear Mr. Fantasy." "Bring It On Home" -- Written by Willie Dixon, though the Sonny Boy Williamson II version is the one which this bears a similarity to. The "Lemon Song" lawsuit also included language about this song.
* "Traveling Riverside Blues" -- Johnny Winter's "Leavin' Blues" (music only), plus lyrical references to Robert Johnson, St. Louis Jimmy Oden, and Sleepy John Estes.
* "Since I've Been Loving You" -- brief lyrical nod to Moby Grape's "Never."
* "Bron-Y-Aur Stomp" -- intro lifted from "The Waggoner's Tale" by Bert Jansch.
* "Gallows Pole" -- traditional, associated with Leadbelly. Page says that his version
was based on a cover of the song by Fred Gerlach.
* "Hats Off To (Roy) Harper" -- traditional, Bukka White (song entitled "Shake 'Em On Down"), also covered by Joe Lee Williams and Blind Lemon Jefferson.
* "Black Dog" -- the vocal arrangement is very similar to Fleetwood Mac's "Oh Well."
* "Rock And Roll" -- drawn from Little Richard's "Good Golly Miss Molly/Keep A Knockin'" (mostly the drum line).
* "Stairway To Heaven" -- Possible (though unlikely) lift from "And She's Lonely" by The Chocolate Watch Band, which became the intro chords. There's really no way of knowing for sure. The solo chords are also similar to the chords of Dylan's (and Hendrix's) "All Along The Watchtower," though the chord progression is hardly uncommon and any direct influence is also unlikely. A more believable lift might be from Spirit's "Taurus," an instrumental from their _Time Circle_ album--the intro from "Stairway" is remarkably similar, and Page and Plant were certainly aware of the band.
* "When The Levee Breaks" -- Memphis Minnie and Kansas Joe McCoy.
* _Physical Graffiti_ -- The album cover is identical in concept and very similar in design to the cover of the Jose Feliciano album _Compartments_, including the pull-out card and the "hidden" photos.
* "Custard Pie" -- Sleepy John Estes did a song entitled "Drop Down Daddy" in 1935, which seems to be the earliest source for this material. Blind Boy Fuller recorded a song entitled "I Want Some Of Your Pie" in 1939. Sonny Terry covered it with the title "Custard Pie Blues." Big Joe Williams also covered it under the title "Drop Down Mama," and his lyrics are pretty much identical to Plant's. There is also some Bukka White material in the song.
* "Boogie With Stu" -- Ritchie Valens.
* "Nobody's Fault But Mine" -- Blind Willie Johnson (lyrics).
* "We're Gonna Groove" -- Ben E. King, James Bethea."

Вобщем что тут сказать....) С одной стороны жаль, что такие хиты не их, с другой они их очень достойно исполнили.
  Ответить с цитированием
Старый 27.03.2008, 17:04   #38   
влюблена Т_т
 
Аватар для Magic Muffin
 
Сообщений: 2,316
Регистрация: 30.03.2007
Возраст: 34

Magic Muffin вне форума Не в сети
Цитата:
Сообщение от Somov A
Вобщем что тут сказать....) С одной стороны жаль, что такие хиты не их, с другой они их очень достойно исполнили.
ни разу не жаль....они вдохнули в эти вещи новую жизнь...
  Ответить с цитированием
Старый 28.03.2008, 10:59   #39   
Форумец
 
Сообщений: 1,068
Регистрация: 21.09.2005

sambober вне форума Не в сети
А мне вот ни капли не жаль, а наоборот, это очень здорово!
Например, я могу послушать часовой сборник классической музыки в классическом исполнении ну, раз в месяц, наверное. А вот в исполнении Ванессы Мэй могу слушать хоть целый день
  Ответить с цитированием
Старый 28.03.2008, 13:12   #40   
BluesIsTruth
 
Аватар для Somov A
 
Сообщений: 848
Регистрация: 01.06.2005
Возраст: 34

Somov A вне форума Не в сети
Ну я не собирался ставить вопрос жаль-не жаль. Кстати вот про Ванессу и классику - это другой пример... По мне так лучше послушать классику, и то не в ком случаем не сборниками..

А то что жизнь новую вдохнули - ну да, так и есть..)
  Ответить с цитированием
Старый 17.05.2008, 17:28   #41   
Форумец
 
Аватар для Jimy Page
 
Сообщений: 18
Регистрация: 17.05.2008
Возраст: 36

Jimy Page вне форума Не в сети
Хачу сказать вам господа что музыка это не просто ноты а энергия музыкантов заключённая в ноты и Led Zeppelin смогла уловить дух того времени и "прогреметь "на весь мир своими - не своими вещами и ктож их осудит ведь не ктоб так и не узнал что это за Вышеперечисленные песни . Нормальный кавер это не тупое сдирание темы а предание ей своего отличного от оригинала темы блеска . Так что
так вот и кстати ради прикола можете прослушать оригиналы тех песен некоторых и посмеяться =) А Дед зепеленовскими каверами поплакать.....
  Ответить с цитированием
Старый 22.05.2008, 14:38   #42   
BluesIsTruth
 
Аватар для Somov A
 
Сообщений: 848
Регистрация: 01.06.2005
Возраст: 34

Somov A вне форума Не в сети
Да что же так сразу кидать выгораживать ЛЗ. Естественно они давали этим песням новую жизнь, естественно делали по-своему и делали песни кумиров, которые в оригинале, кстати ничуть не хуже, просто другие.
  Ответить с цитированием
Поиск в теме: 


Опции темы

Быстрый переход:

  Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения
BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
Support by DrIQ & Netwind